Etkili İçerik Optimizasyonu Teknikleri – SEO

Etkili İçerik Optimizasyonu Teknikleri – SEO

En etkili optimizasyon tekniği okuyucuları önemsemek, kendinizi okuyucuların yerine koyarak yazabilmektir. Örnek vermek gerekirse Google’nin izlediği ana politikadır. Her zaman okuyucu açısından bakmaya çalışın. İçeriğiniz ilgi çekici mi? Anlaşılır bir dille yazılmış mı? Bu tarzda soruları yazınız üzerinden yola çıkarak kendinize sorduğunuzda son derece iyi bir içeriğe ulaşabilirsiniz.


google-optimizasyon-seoAşağıdaki maddeler siteniz için; hem okurlarınızın konuyu iyi kavrayabilmesi hem de arama motorlarının istediği kriterleri yerine getirebilmesinde büyük bir önem taşır. Bu yöntemler şahsen kullandığım ve tavsiye ettiğim yöntemlerdir.

 

 

seo makale# TUTARLI YAZILAR YAZIN

Arama motorları yazıların gerçekten ne ile ilgili olduğunu ve neden yazıldığını ayırt edebilecek kadar zeki kurgulanmıştır. Sahip oldukları bu güçlü ve karmaşık algoritmalar sayesinde sağlanmaktadır. Bakınız : Google. İçeriklerinizle oyun oynamaya kalkarsanız, eninde sonunda algoritma bunu farkedecek/birileri tarafından farkettirilecektir. (Google çalışanlarıda insandır.) Sonucunda ise kaybedeceksinizdir. Bulunduğunuz konumdan çok kötü yerlere gelebilir, hatta banlanmaya kadar gidebilen ceza türleri mevcuttur.

# SONUCU BAŞLANGIÇTA BELİRTİN

Anahtar kelimenizi yazınızın başındaki cümlenin içinde kullanarak hem okuyucuya, hem de arama motorlarına yazının ne ile ilgili olduğunu söyleyin. Örneğin yazınız “SEO” ile ilgiliyse bundan yazınızın başlığında, ilk paragrafınızın ilk cümlesinde, en kötü ihtimalle ikinci cümlesinde bahsedin. Üçüncü paragrafa kadar eş anlamlı kelime kullanmamaya dikkat edin. Aksi taktirde spam yapmaya başladığınıza düşünülmesine şans verirsiniz.

# PARAGRAFLAR ve LİSTELERİ HARMANLAYIN

Listelemeler paragraf okumaya göre daha kolaydır. Sürekli paragraf kullanmak yerine okumayı kolaylaştırmak için listelere de yer verin.

# ANAHTAR KELİMELERİNİZE LİNK VERİN

Doğru backlink edinmenin de önemli kurallarından biri anahtar kelimeye link vermektir. “Etkili İçerik Optimizasyonu Teknikleri” hakkındaki içeriğe link verecekseniz:Etkili İçerik Optimizasyonu Teknikleri. kısmına link verin. Buraya tıklayın şeklindeki alakasız bir yere link vermeyiniz.

# EYLEM BİLDİREN SÖZCÜKLER KULLANIN

Okuyucularınıza yapmaları gereken şeyleri direk eylem bildiren sözcükler kullanarak aktarın. Edilgen cümle yapısıyla üçüncül kişi tarafından anlatmaktan kaçının. Okuyucularınızın harekete geçmesini sağlayın.

# 7 MADDEYİ GEÇMEYİN

Bilim insanları tarafından yapılan araştırmalar sonucunda bir seferde ancak 7-10 maddeye kadar hatırlanabildiği ortaya konulmuştur. Liste halinde hazırladığınız kısımları 7’ye kadar yazın. Bu sayede yazılarınız bilimsel açıdan kanıtlanmış bir şekilde okurlarınızın aklında kalır.

# KISA CÜMLELER KURUN

Cümlelerinizi özetleyebildiğiniz kadar özetleyerek kısaltmaya çalışın. Sadece uzun olması gereken cümleleri uzun tutun. Okuyucular uzun ve karışık cümleleri sevmezler.

# EN ÇOK ARANDIĞI ŞEKİLDE YAZIN

Başlıklarınızda anahtar kelime kullanırken o başlığı birkaç şekilde oluşturabileceğinizi unutmayın. Anahtar kelimelerinizi en çok arandığı şekilde cümle içinde kullanarak daha fazla ziyaretçiye ulaşabilirsiniz. İnsanların anahtar kelimenizi nasıl arattığını “Google Kelime Bulma Aracı” sayesinde, anahtar kelimenizi arama kutusuna yazarak, size yapılan önermeleri inceleyerek (Google Suggestion) veya ilgili anahtar kelimede arama yapıp, sayfanın en altında size sunulan ilgili diğer aramaları inceleyerek bulabilirsiniz.

# İÇERİKLERİNİZDE LİNK VERİN

Genelde bir sayfadan dışarıya link verilmesi (Out Bound Links) olumsuz olarak bulunur. Ancak bu yanlış bir yargıdır. Sayfanızda konunuzla ilgili başka iyi bir siteye bağlantı sağlamanız zararlı değil, hatta yararlıdır. Eğer okurlarınız sizin link verdiğiniz sayfada olumlu bir istatistik oluşturuyorsa arama motorları, okuyucularınızı doğru yönlendirdiğinizi düşünecektir. Ancak kötü ve alakasız sayfalara link verirseniz size olumsuz olarak geribildirim yapacaktır.

# AKILLI REFERANS EDİNİN (BACKLİNK)

Referans edinmek, daha yaygın kullanımıyla Backlink almak içeriklerinizi veya sitenizi arama sonuçlarında yükseltecektir. Fakat backlink alırken içeriğinizle aynı veya benzer konuları işleyen içeriklerde backlink almaya özen gösterin.

Block-ads1-reklam# İÇERİKLERİNİZİ REKLAMLARLA DOLDURMAYIN

Okuyucular genel olarak reklamlardan hoşlanmazlar. Özellikle, bir siteye girdiklerinde kendi istekleri dışında açılan POP-UP reklamlar veya ekranın neredeyse yarısını kaplayan banner reklamlar ziyaretçilerin rahatsız olmasına sebep olacağından çok hızlı bir şekilde sitenizi terk etmelerine sebep olur ve zamanla da sitenizin adının kötü anılmasına sebebiyet verir.

# KARMAŞIK SUNUMLARDAN KAÇININ

Sayfanızda birçok içeriği yayınlamak ve okuyucularınızın tüm içeriklerinizi görmesini isteyebilirsiniz. Fakat sayfalarınızı gereksiz bilgilerle doldurursanız veya aşırı içerikle beslerseniz okuyucuların dikkatinin dağılmasına sebep olabilirsiniz. Sayfalarınız mümkün olduğunca sade bir görünüm ve sunuma sahip olmalıdır.

# GİRİŞ – GELİŞME – SONUÇ

Okuyucularınızın yazılarınızı kolayca anlayabilmesi ve tatmin olması için giriş, gelişme ve sonuç yapısına dayanarak yazın.

# OKUYUCULARINIZIN YAZILARINIZI PAYLAŞMASINI SAĞLAYIN (SOSYAL MEDYA)

İnsanlar beğendikleri içerikleri paylaşmaktan çekinmezler. Kaldı ki son yıllarda oldukça popülerleşen Facebook gibi sosyal paylaşım platformları hem çok yüksek bir potansiyele sahiptir hem de içeriklerinizi paylaşmanız için size birçok imkan sağlar. İçeriklerinize “Facebook’ta Paylaş” türünde butonlar ekleyerek okuyucularınızın yazılarınızı diğer arkadaşlarıyla paylaşmasını sağlayabilirsiniz.

new-thread# YENİ YAZILAR YAZIN

İnsanların bilgisinin olduğu konularda yazılar paylaşmanız okuyucuların dikkatini çekmeyecektir. Bunun yerine yayınlanmamış & çok az yayınlanmış türdeki konuları kaleme alın.

# ÜSLUBA DİKKAT EDİN

Yazınızı okuyanların birer insan olduğunu unutmayın. Bu insanlar farklı mesleklerden ve farklı yaş gruplarından olacaktır. Bütün kitleye nazik yaklaşarak herkesi kazanmayı hedefleyin.

# İLGİLİ DİĞER YAZILARI LİSTELEYİN

Yazınızla ilgili diğer yazılarınızı, o yazının bitiminde hemen listeleyin. Bu sayede okuyucuların sitenizde daha fazla kalmasını sağlayarak SEO açısından önemli bir faktörü elde edersiniz. Kısacası ziyaretçileri sitenizde ne kadar uzun sürede tutarsanız ve sitenizde ne kadar dolaşmasını sağlarsanız, istatistikleriniz o kadar yükselecektir.

# YORUM YAZMALARINI SAĞLAYIN

Yazılarınızın, videolarınızın ya da resimlerinizin bulunduğu sayfaların altına yorum bölümü ekleyerek kullanıcıların paylaşımlarınız hakkında yorum yapabilmesini sağlayın. Hatta zaman zaman yazınızın içinde kullanıcıları yorum yapmaya teşvik edin.

# YAZILARINIZI ETİKETLEYİN

Etiketleme sistemi doğru kullanıldığı zaman size ve sitenize çok fayda sağlar. Bir yazınıza 10-15 etiket eklemeyin. Çünkü bir yazının o kadar konuyla ilgili olması muhtemel değildir. Yazılarınız için en fazla 3 etiket kullanın.

# VİDEO İZLETİN

Yazılarınıza video(lar) ekleyerek okuyucularınıza, zengin bir içerik sağlamanın dışında onların sayfanızda daha uzun süre kalmasını sağlayabilirsiniz.

# YAZILARINIZI SINIFLANDIRIN

Örnek vermek gerekirse haber sitesi gibi birçok alanda paylaşımlar yapıyorsanız, paylaşımlarınızı sınıflandırarak okuyucularınızın aynı kategorideki diğer paylaşımlara hızlıca ulaşmasını sağlayın. ÖRN: Spor, Magazin, Gündem v.s

# EŞSİZ BAŞLIKLAR YAZIN

Her yazınızın başlığı eşsiz olmalı. Yazmayı planladığınız yazıyı yazınıza eklemeden ve yayınlamadan önce başlığı arama motorunda aratın. Eğer ilk gördüğünüz sayfada aynı başlıktan 5-6 tane görüyorsanız veya çok benzer başlıklar varsa koymayı plânladığınız başlığı değiştirin. İnsanlar arama sonuçlarında gördüğü aynı başlıkların yazılarının da aynı olacağını düşüneceğinden farklı başlıklar ararlar.

# KELİME EKİ VARYASYONLARINI KULLANIN (WORD STEMMING)

Google ve diğer birçok arama motoru kelimelerin aldığı ekleri tanıyabilmektedir. Google’ ın kullandığı “Word Stemming” sistemi kelimelerin hallerini bilmektedir.

Örneğin “pet şişe” şeklinde bir arama yaptığınızda Google’ın sonuçlarında “şişenin” “şişeye” v.s tarzda kelimeleri kalınlaştırarak vurguladığını görebilirsiniz. Aynı işlem anahtar kelimenin başlıkta, meta etiketlerde ve yazının metninde kullanımda da geçerlidir.

# FARKLI SIRALAMALAR ÜRETİN

Bazı anahtar kelimeleri yan yana yazamayabilirsiniz. Bu durum zaman zaman karşımıza çıkmaktadır. Bu anahtar kelimelerin yan yana yazıldığında farklı anlamlara gelmesinden kaynaklanabilir ya da yan yana geldiğinde yazıldığında anlamlı olmuyor olabilir. Böyle durumlarda iki cümlenin bağlantı noktasını kullanabilirsiniz.

ÖRNEK:

Anahtar kelimeniz “Ankara evden eve nakliyat” olsun. Bu şekilde kullanıldığında anlamsız geldiğini düşünürsek bu anahtar kelime yazı içinde şöyle kullanılabilir;

Firmamızın taşımacılık yaptığı kesimler: Edirne, Ardahan, Muğla, Hakkari, Ankara. Evden eve nakliyat sektöründe önde gelen firmalardan biri olan..

Güncel konular seo# GÜNCELLEŞEN KONULARDAN BAHSEDİN

Eğer arama motorları sizlere sürekli aynı bilgileri sunsaydı bu arama motorları hakkındaki düşünceleriniz pek de olumlu olmazdı. Çünkü insan genelde yeni bilgileri ararlar. Örneğin arama motoruna “YGS Sınav Tarihi” yazdığımızı varsayalım. Beklentiniz bu yıl yapılacak olan YGS sınavının tarihini öğrenmektir. Peki sonuç olarak bize 4-5 yıl önceki sonuçlar listelenseydi? Tabi ki siz ne bu sonuçları görmek istersiniz ne de arama motorları size yanlış sonuçları sergilemek ister.

Arama motorları sürekli olarak internetteki yeni bilgileri toplamaya ve ziyaretçilerine bu bilgileri sunmaya çalışır. Bu sebeple güncel bilgiler her zaman üst sıralara taşınmaya çalışılır. İçeriklerinizde güncel konulara yer vererek arama motorlarına konularınızın güncel olduğunu söyleyin.

Arama motorlarının mümkün olduğunca yeni bilgileri ve içerikleri üst sıralara sunmaya çalıştığını görmek, yani bunun bir sağlamasını yapmak için Google’da “İlkbahar Yaz Modası” araması yapın. Size bu yılki ya da önümüzdeki yılın moda trendlerinin sağladığı içerikleri sunacaktır.

# Cümle İçindeki Kelimelere Link Verin

Yazınızda daha önceki bir yazının konusu geçiyorsa konunun başlığını yazının içinde kullanarak bu başlığıda link vererek ilgili yazınızı bağlantılayın.

Sağlıcakla kalın, sevgilerimle..
Paylaş:

“Etkili İçerik Optimizasyonu Teknikleri – SEO” üzerine 2 yorum

  1. Sadece seo ile ilgili değil nasıl doğru bir makale yazılır sorusuna da güzel cevap vermişsiniz. “Seo” için doğru şekilde bağlantı vermenin incelikleri var. Google güncellemelerden sonra çok daha içeriğin ve doğru stratejinin önemini sağladı. Google artık daha kaliteli siteleri ödüllendirmektedir. Makale için teşekkür ederim.

    Yanıtla

Murat Kara için bir yanıt yazın Yanıtı iptal et